Buat Isi Kandungan (Table of Content)

Betul ke maksud TOC tu isi kandungan? Aku belasah je..

Tanpa membuang masa aku teruskan cara-caranya.Ini memerlukan 2 langkah saja

Langkah 1

Klik Template>Edit HTML>Expand new widget

p/s: Jangan lupa save dulu template asal korang.

Ok cari kod seperti

<b:include data='post' name='post'/> 





Padam kod tersebut dan tukar kepada kod yang di bawah ini:-


<b:if cond='data:blog.homepageUrl !=
data:blog.url'>
<b:if cond='data:blog.pageType != "item"'>
<a expr:href='data:post.url'>
<div style="padding:6px 0 6px 5px;border-right:1px solid #ccc;border-bottom:1px solid #ccc;margin-bottom:2px;background:#EAE9E9;color:#406A0E;">
<data:post.title/></div></a>
<b:else/>
<b:include data='post' name='post'/>
</b:if>
<b:else/>
<b:include data='post' name='post'/>
</b:if>


Dan save template korang.

Langkah 2

Ok sekarang korang pergi Layout>Add New Gadget>HTML/JavaScript.

Copy adn paste kod dibawah ke dalam HTML/JavaScript tadi.


<a href="http://NAMABLOG.blogspot.com/search?max-results=200">Show all post &raquo;&raquo;</a>


Jangan lupa ubah nama blog korang kat dalam kod tu.
Pastikan tajuk korang tulis Table of content atau apa-apa yang korang suka.

Ok klik save dan tengok keberkesanannya..
Enjoy

1 comments:

  • joonie-girl

    macamana nak tukar balik kpd asal, nk buang kod yg saya dah padam ni?

    sbb saya tak backup, saya ingat kod ni best. tolong saya..

    http://bintangzither.blogspot.com/

Post a Comment