Warna-warni blog

Salam semua..

Hari ini aku nak kongsikan 1 cara paling sempoi untuk mengindahkan blog korang dengan warna-warna kegemaran. Mungkin ada diantara korang dah tahu cara ini, tapi takde hal kan..

Jika korang nak mendapatkan warna kegemaran korang dengan menggunakan kod hex agak susah, so disini apa yang sempoi nya ialah korang tidak perlu pening-pening nak dapatkan kod hex itu kerana hanya dengan 1 klik saja masalah korang akan selesai.

Apa yang korang perlu buat ialah install add-ons untuk mozilla.

p/s: ini hanya untuk pengguna mozilla saja.

1) Install add-ons di sini

2) Bila siap install, restart mozilla korang

3) Nanti korang akan nampak gambar ini di hujung bawah sebelah kiri browser korang.

4) Kemudian korang klik icon tersebut dan halakan ke mana-mana kaler dalam website yang korang berkenan. Di bawah dalah contoh warna untuk header blog aku.



Gunakan kod hex itu di dalam HTML template blog korang.Ok.. sempoi kan..

Apa lagi, cat baru ler blog korang sbb dah nak raya ni.. heheheh

Arios...

Image Hosted by ImageShack.us

2 comments:

  • Blogger Tua

    Assalamualaikum!!!!,
    Selamat berpuasa dan tak beberapa ari lagi kita akan berhari raya, aku ucapkanSelamat Ari Raya. Aku bp kawan ucapkan banyakterima kasih di atas tunjuk ajar.
    Disini aku nak tanya sikit macam mana nak masukkan gambar pemandangan dan juga gambar yg punya blok ke dalam header, maksud aku gambar background tu memanjang full page. tq

  • debun.ga

    cuba try http://godekblog.blogspot.com/2009/07/masukkan-image-slide-show-dalam-header.html

Post a Comment